ΣΠΟΥΔΕΣ
Αποφοίτησε από τον τομέα ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ, της ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, B' εργαστήριο, με καθηγητή τον Γ. ΛΑΠΠΑ. (1996) Στη συνέχεια από το Διατμηματικό ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΕΧΝΗΣ" ΑΣΚΤ - ΕΜΠ (2001) http://www.asfa.gr/
2013 - 2019 https://sculpturekateathanasiou.blogspot.com/p/cv.html
Mια καθοριστική θεωρητικο-πολιτική (επ)κριτική της μπενγιανιμικής προσέγγισης της βίας δίνει ο Zακ Nτερριντά (Jacques Derrida) στο κείμενό του Iσχύς νόμου (Force de loi, 1990. – βλ. Ισχύς νόμου, μτφρ. Β. Μπιτσώρης Πατάκης, 2015), όπου εκκινεί από τη διαπίστωση ότι η βία ενυπάρχει καταστατικά στο ίδιο το δίκαιο. Ο Ντερρριντά, μολονότι αποδέχεται, όπως ο Mπένγιαμιν, τη διάκριση μεταξύ των εννοιών δικαιοσύνης και δικαίου, αρνείται να τις αποσυνδέσει, για να διαφοροποιηθεί αισθητά από το μπενγιαμενικό πρόταγμα περί της βίας της επαναστατικής «θείας δικαισύνης», χωρίς ωστόσο να εγκαταλείπει την «επαναστατική δικαιοσύνη», η οποία τοποθετείται πέραν οιασδήποτε συσχέτισής της με τις τρεις αβρααμικές μονοθεϊστικές θρησκείες, ακόμη και με οιανδήποτε θρησκεία εν γένει (ντερριντιανός «ριζικός αθεϊσμός»).
H έννοια της «επαναστατικής δικαιοσύνης» και στους δύο φιλοσόφους συνδέεται άμεσα με τη μεσσιανικότητα, η οποία επανακαθορίζει δραστικά την εννόηση της ιστορίας. Στον Μπένγιαμιν ο θεολογικός (ιουδαϊκός) μεσσιανισμός συμπλέκεται άμεσα με τη μαρξιστική χειραφετική προοπτική, ασκώντας ωστόσο σφοδρή κριτική στη σοσιαλδημοκρατική έννοια της προόδου – αλλά και στην αντίστοιχη μαρξική, η οποία ερμηνεύει την ιστορία ως μια τελεολογικά προοδευτική συνεχή και αδιάλειπτη πορεία προς μια αταξική κοινωνία, τουτέστιν αντλώντας τη δύναμη των χειραφετικών επαναστάσεων από το μέλλον. Αντίθετα, ο μπενγιαμινικός μεσσιανισμός διακόπτει αυτήν τη συνεχή τελεολογική εξέλιξη προσανατολιζόμενος στο παρελθόν και εστιάζοντας στον «νυν-χρόνο» («Jetztzeit»). Ο Ντερριντά στα Φαντάσματα του Μαρξ υποστηρίζει μια μεσσιανικότητα χωρίς μεσσιανισμό, χωρίς καμία αναφορά σε οιανδήποτε θρησκεία, συνδέοντας αυτήν τη μεσσιανικότητα με τη δικαιοσύνη και την επανάσταση δίνοντας συνάμα έμφαση στη χωροχρονικότητα του «εδώ τώρα», αποδεσμευόμενος κατ’ αυτόν τον τρόπο από την υπερβατική προέλευση μιας μεσσιανικής επανάστασης. Ο Αγκάμπεν (Agamben), από την πλευρά του (Il tempo que resta, 2000), εκκινεί από τον μεσσιανισμό του Αποστόλου Παύλου, ισχυριζόμενος ότι ο μεσσιανικός παύλειος «νυν καιρός» συνδέεται άμεσα με τον μεσσιανικό μπενγιαμινικό «νυν-χρόνο» και τονίζει τη συνάφεια της μπενγιαμινικης «ασθενούς μεσσιανικής ισχύος» με την παύλεια περιώνυμη φράση «η γαρ δύναμις εν ασθενεία τελείται» (Προς Κορινθίους Β΄, 12, 9). Η θεματική περί της μεσσιανικότητας κλείνει με την πραγμάτευση της έννοιας της «ασθενούς ισχύος» από τον Ντερριντά, προσδιορίζοντας εν κατακλείδι τη σχέση των εννοιών της ισχύος, της δύναμης, της δύναμης-ενεργητικότητας, της αδυναμίας-παθητικότητας, της βίας, της εξουσίας, της επανάστασης, του δικαίου και της δικαιοσύνης.
Η Σχολή Αρχιτεκτόνων συντονίζει τα ακόλουθα Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:
1. Δ.Π.Μ.Σ. "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου"
Από το ακαδημαϊκό έτος 1998-1999 λειτουργεί στο ΕΜΠ Διατμηματικό - Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) στο επιστημονικό πεδίο «Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου». Συντονίζουσα Σχολή έχει οριστεί η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Η λειτουργία του ΔΠΜΣ βασίζεται στη συνεργασία των Σχολών Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολιτικών Μηχανικών, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανολόγων Μηχανικών.
Το ΔΠΜΣ «Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου» απονέμει, μετά από επιτυχή παρακολούθηση των σπουδών, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) του ΕΜΠ «Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου» στις Κατευθύνσεις:
Καλαφάτη, Ε. (2017) ‘Διδακτικές σημειώσεις του μαθήματοςΧώρου. Αθήνα: ΕΜ Π.
2018. Συμμετοχή στο σεμινάριο του κ. Γεράσιμου Βώκου «Εξοικείωση με τον Σπινόζα. Η Ηθική αποδειγμένη με γεωμετρική τάξη και διαιρεμένη σε πέντε μέρη», όπου πρόκειται:
Ι. Για τον θεό.
ΙΙ. Για τη φύση και την καταγωγή της ψυχής.
ΙΙΙ. Για την καταγωγή και τη φύση των συναισθημάτων.
ΙV. Για την ανθρώπινη δουλεία, με άλλα λόγια για τις δυνάμεις των συναισθημάτων.
V. Για τη δύναμη του νου, με άλλα λόγια για την ανθρώπινη ελευθερία.
Βιβλιοπωλείο: Εκδόσεις Κέδρος, οργάνωση: Ιορδάνης Κουμασίδης. Εαρινό εξάμηνο.
Διδάσκων: Γεράσιμος Βώκος.
1998-2001: Πτυχίο Master στις Ψηφιακές Μορφές Τέχνης του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών σε συνεργασία με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ.
2001: η Διπλωματική εργασία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος, είχε τίτλο: ¨Η Σχεδίαση ενός Μετασχηματισμού¨ είναι κατατεθειμένη στη βιβλιοθήκη της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας.
Μια πρόταση διαδραστικής Performance μέσω του Internet, live broadcast (ζωντανής εκπομπής), με επιβλέπουσα καθηγήτρια τη κα Ελπίδα Τζαφέστα, διδάσκουσα, ερευνήτρια στο Β’ ΕΠΙΣΕΥ – ΕΜΠ στο γνωστικό αντικείμενο "Ευφυή συστήματα και μοντελοποίηση"
1996-1998: Πιστοποιητικό Σπουδών στο "Ψηφιακό Τρισδιάστατο Σχεδιασμό", "3D Animation", Επεξεργασία Φωτογραφίας, και "Digital Video Editing" σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, (επίπεδο advance)
1991-1996 : Πτυχίο Εικαστικών σπουδών Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (τμήμα Γλυπτικής) Αθήνας,
1980-1994: Σεμινάρια στον σύγχρονο χορό και την Παντομίμα.
1981-1984: Φωτογραφία, Σενάριο, Σκηνοθεσία, Σχολή Σταυράκου.
1986-1988: Σχεδιασμός ενδυμάτων, Πατρόν μοντέλων ένδυσης, Σχολή Βελουδάκη.
Υπότροφος του IKΥ , έλαβε 2 βραβεία με χορήγηση χρηματικού ποσού, εκ των οποίων το Α΄ βραβείο στον εικαστικό διαγωνισμό της Heineken με τίτλο «Εικαστικές Τέχνες και Κινηματογράφος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου