Η αφσοκόλληση ξεκίνησε ...είμαστε τελική ευθεία για την έκθεση "Παραχάραξη".
Παράλληλο Πρόγραμμα:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα παρουσιάζει την εικαστική πρόταση Παραχάραξη της Κατερίνας Αθανασίου.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ
ΕΚΘΕΣΗ :Contrived – Παραχάραξη
Της Γλύπτριας Κατερίνας Αθανασίου
αφιερωμένη στην μνήμη της μητέρας της Ερμιόνης και τα χρόνια της στην εξορία. Η
Κατερίνα Αθανασίου προσκαλεί τους καλλιτέχνες : Αντώνη Λακίδη, Λία Πέτρου,
Χρήστο Χρυσόπουλο, την απόφοιτη της ΑΣΚΤ Γιωργία Κυριακίδου καθώς και τους
φοιτητές της ΑΣΚΤ Νεφέλη Εκάτη Κατσαρού και Kildi Drasa. Την έκθεση συντονίζει
ο Ιστορικός Τέχνης Στρατής Πανταζής.
Την
εικαστική πρόταση Παραχάραξη θα παρουσιάσει το
Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων Μελίνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:
Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο.
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210
3452150
|
|||
|
|||
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017
και ώρα 19:30. Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό
έως τις 15 Οκτωβρίου 2017.
Τηλέφωνο: 210 3452150
'Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα κλειστά, Τρίτη έως Σάββατο 10:00-20:00, Κυριακή 10:00-14:00
'Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα κλειστά, Τρίτη έως Σάββατο 10:00-20:00, Κυριακή 10:00-14:00
Παράλληλο Πρόγραμμα:
Προβολή του ντοκιμαντέρ Αντάρτισσα Νίτσα-Ελένη Παπαγιαννάκη Ηλέκτρα. Γυναίκες Κλαδιά (διάρκειας: 36’:05”), της Ελένης Τζιρτζιλάκη
Παρσκευή 13 Οκωβρίου 2017, 18:00:
Με αφορμή την έκθεση, ανοιχτή συζήτηση με τους: Βίκυ Ιακώβου (Επίκ. καθηγήτρια Πολιτικής Φιλοσοφίας, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αγαίου), Γεράσιμος Κακολύρης (Επικ. καθηγητής φιλοσοφίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Χλόη Κολύρη (Αναλύτρια, Ψυχίατρος)
Παρσκευή 13 Οκωβρίου 2017, 18:00:
Με αφορμή την έκθεση, ανοιχτή συζήτηση με τους: Βίκυ Ιακώβου (Επίκ. καθηγήτρια Πολιτικής Φιλοσοφίας, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αγαίου), Γεράσιμος Κακολύρης (Επικ. καθηγητής φιλοσοφίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Χλόη Κολύρη (Αναλύτρια, Ψυχίατρος)
Ευχαριστούμε θερμά: τους Νικολέττα Θαμνοπούλου & Γιάννης Ζαμπαρδίκος (χορευτές από τη νομάδα “Ad Hoc”), τις Αναστασία Ζαντή & Μάρω Τσιμπλιαρά (ηθοποιοί), τις Μυρσίνη Γλέζου, Νεφέλη Καλαντζή, Μυρτώ Κουτσοβούλου (αρχιτεκτονική ομάδα), την Χριστίνα Ψωμά, τον Χαρίλαο Σισμάνη και το Μουσείο Πολιτικών Εξορίστων Αη Στράτη
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παραχάραξη
Το Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα παρουσιάζει την εικαστική πρόταση Παραχάραξη της Κατερίνας Αθανασίου.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 19:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα, Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης στο Θησείο. Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό έως τις 15 Οκτωβρίου 2017.
Αφετηρία της έκθεσης αποτελεί η μαγνητοσκοπημένη μαρτυρία της μητέρας της εικαστικού Κατερίνας Αθανασίου, η οποία τους τελευταίους μήνες της ζωής της, της περιέγραψε τα γεγονότα που βίωσε κατά τη διάρκεια της εξορίας της στη Γυάρο και στην Αλικαρνασσό (1967-1974).
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα της Αθανασίου (performance, επεξεργασμένες φωτογραφίες, σχέδια, αρχειακό υλικό, video και γλυπτά), για τις σχέσεις και την θεσιακότητα. Από την μία μεριά, μιας γυναίκας στην εξορία, η οποία πέρα από την ελευθερία και τη ζωή της στερήθηκε και τα ίδια της τα παιδιά, και από την άλλη πτυχώσεις του ψυχισμού της κόρης που διαμορφώνει έναν προσωπικό χώρο κατά τη διάρκεια της απουσίας της μητέρας και του πατέρα. Έτσι κυρίως «χαρτογραφεί» τον εαυτό της σε διαφορετικά σημεία σε σχέση με την ιδέα της μητέρας. Στην εφηβεία και ενηλικίωσή της, εξαιτίας του φόβου μη αποδοχής από τον περίγυρό της λόγω των πολιτικών θέσεων της οικογένειά της, προβάλλει αποσπασματικά μέρη του εαυτού της. Κατά κάποιο τρόπο προκαλεί μία «παραχάραξη» της ζωής και της αλήθειας της ανάλογη με εκείνη που υπέστη η ζωή της μητέρας της.
Η Αθανασίου προσκαλεί τους εικαστικούς Νεφέλη Κατσαρού, Γεωργία Κυριακίδου, Αντώνη Λακίδη, Λία Πέτρου, και Kildi Drasa και τον συγγραφέα και εικαστικό Χρήστο Χρυσόπουλο να καταθέσουν ένα έργο με αφορμή την ιστορία των δύο γυναικών. Επίσης μέσα από το ντοκιμαντέρ Αντάρτισσα Νίτσα-Ελένη Παπαγιαννάκη Ηλέκτρα. Γυναίκες Κλαδιά της αρχιτέκτονος και community artist Ελένης Τζιρτζιλάκη, το οποίο αφορά την ιστορία της αντάρτισσας, αδελφή της μητέρας της, κατά τον Εμφύλιο, το κοινό θα κάνει συσχετίσεις όσον αφορά την ελευθερία και την ισότητα που κατέκτησαν οι γυναίκες αυτές, την ιδέα της αντίστασης και το τραύμα που προκλήθηκε.
Αφετηρία της έκθεσης αποτελεί η μαγνητοσκοπημένη μαρτυρία της μητέρας της εικαστικού Κατερίνας Αθανασίου, η οποία τους τελευταίους μήνες της ζωής της, της περιέγραψε τα γεγονότα που βίωσε κατά τη διάρκεια της εξορίας της στη Γυάρο και στην Αλικαρνασσό (1967-1974).
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα της Αθανασίου (performance, επεξεργασμένες φωτογραφίες, σχέδια, αρχειακό υλικό, video και γλυπτά), για τις σχέσεις και την θεσιακότητα. Από την μία μεριά, μιας γυναίκας στην εξορία, η οποία πέρα από την ελευθερία και τη ζωή της στερήθηκε και τα ίδια της τα παιδιά, και από την άλλη πτυχώσεις του ψυχισμού της κόρης που διαμορφώνει έναν προσωπικό χώρο κατά τη διάρκεια της απουσίας της μητέρας και του πατέρα. Έτσι κυρίως «χαρτογραφεί» τον εαυτό της σε διαφορετικά σημεία σε σχέση με την ιδέα της μητέρας. Στην εφηβεία και ενηλικίωσή της, εξαιτίας του φόβου μη αποδοχής από τον περίγυρό της λόγω των πολιτικών θέσεων της οικογένειά της, προβάλλει αποσπασματικά μέρη του εαυτού της. Κατά κάποιο τρόπο προκαλεί μία «παραχάραξη» της ζωής και της αλήθειας της ανάλογη με εκείνη που υπέστη η ζωή της μητέρας της.
Η Αθανασίου προσκαλεί τους εικαστικούς Νεφέλη Κατσαρού, Γεωργία Κυριακίδου, Αντώνη Λακίδη, Λία Πέτρου, και Kildi Drasa και τον συγγραφέα και εικαστικό Χρήστο Χρυσόπουλο να καταθέσουν ένα έργο με αφορμή την ιστορία των δύο γυναικών. Επίσης μέσα από το ντοκιμαντέρ Αντάρτισσα Νίτσα-Ελένη Παπαγιαννάκη Ηλέκτρα. Γυναίκες Κλαδιά της αρχιτέκτονος και community artist Ελένης Τζιρτζιλάκη, το οποίο αφορά την ιστορία της αντάρτισσας, αδελφή της μητέρας της, κατά τον Εμφύλιο, το κοινό θα κάνει συσχετίσεις όσον αφορά την ελευθερία και την ισότητα που κατέκτησαν οι γυναίκες αυτές, την ιδέα της αντίστασης και το τραύμα που προκλήθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου